Bienvenu sur www.francianyelv.hu   A kijelölt francia nyelvű szöveg felolvasásához kattints a hangszóróra! Bienvenu sur www.francianyelv.hu GSpeech

Ebben a harcban emelkedett ki egy Cacharel nevû új divatcég, mely néhány év alatt igazi világsikereket ért el kollekcióival, háttérbe szorítva ezzel az elõkelõ üzletek ruhacsodáit. Emanuelle Kahn, a cég arculattervezõje – aki korábban Balenciaga és Givenchy modellje volt – merész módon kijelentette, hogy „az haute couture meghalt”, s valóban: egy új divatkorszak szárnybontogatásának lehettek tanúi és részesei a mösziõk és madmazellek! A Cacharel tervezõi nem azonosultak az akkori elit stílussal, hanem konformizálták modelljeiket és megkezdték a tömegszéria gyártását. A cacharel szó vadkacsát jelent, mely az alapító, Jean Bousquet szülõvárosának, Nîmes-nek lápvidékén volt honos. Bousquet férfiszabóként indult el pályáján, majd Jean Cacharel néven a készruhák koronázatlan királyává vált. Bousquet 1932-ben született, s már tizenöt éves korában tanoncként dolgozott egy szabó mellett, majd elvégezte az École Technique-et. ’56-ban Párizsba költözött, ahol szabászként tevékenykedett Jean Jourdan mellett. Két év múlva saját kis mûhelyt nyitott és férfiingekkel kezdett foglalkozni. Minõségi anyagai, minden részletre kiterjedõ szakértelme és lelkiismeretessége négy év múlva meghozta gyümölcsét. A kistermetû provence-i vadkacsa 1962-ben Párizsban aratta elsõ sikerét, mikor megnyitotta divatházát, melyben friss, fiatalos, sportos arculatot alakított ki.

Mellvarrás nélküli, szûk, szinte tapadó ujjú ingei, pihekönnyû, fodros pamutszövetbõl készült blúzai azonnal rendkívül kapósak lettek. Híres krepp blúzai páratlan diadalt hoztak a divatház számára, mely 1971-ben nyitotta meg elsõ exkluzív üzletét. Ma 40 boltja található a nagyvilágban. A hatvanas évek végére a miniszoknyák, a Vidal Sassoon-féle rövid hajviselet és a futurisztikus Paco Rabanne-szemüvegek átadták helyüket a hippik lengõ kabátjainak, egzotikus gyöngysorainak és leomló hajfürtjeinek. Cacharel „jó szimattal” ráhangolódott az új stílusra és elsõ férfikollekciójában, 1968-ban virágmintás ingeket és bársony csípõnadrágokat mutatott be, melyek a fiatalok közkedvelt egyenruhájává váltak. A vidéki nosztalgiával árnyalt könnyed romantika a Cacharel fõ jellegzetessége lett.

Természetesen saját illat-kompozíciót is alkotott, mely a készruhaimázsnak megfelelt, s mely kellõképpen olcsó is volt ahhoz, hogy a fiatalabb korosztály kegyeit is elnyerje. A L’Oréal cég ösztönzésére 1978-ban az Anaïs Anaïs nevû parfümmel mutatkozott be, mely minden idõk legjobban fogyó márkája lett. Már útra bocsátásakor érzõdött a levegõben egy ünnepélyesség, hiszen kreátorai, az ún. Firmenich munkacsapata, a liliomra építette a többi illatjegyet, melyeket erõteljes aromájú fehér virágok elegyébõl nyertek. A liliom az egyik legnemesebb virágunk, melynek mind látványa, mind illata ad egy különleges hangulatot, s így gyöngédségével és romantikájával kellemes életérzést nyújt. Az Annegret Beier tervezte fehér tejüveg méltó hordozója e sajátos kompozíciónak, mely az örökös sikermárkák sorába emelkedett, hiszen mindenütt a világon az eladási toplista élére került. Beier, aki Cacharel állandó üvegtervezõje, az újszerû, opálos flakonnal is hangsúlyozni kívánta az elegáns illatszerek hagyományával való szakítást. Az ezüstgyûrûvel körülvett kupak és az álomszerû virág jelzi a Cacharel-ruhákra oly jellemzõ fiatalosságot és könnyed játékosságot.

Fejjegyében a narancsvirág, a levendula, a citrom és a jácint, szívjegyében a liliom, a tubarózsa, a jázmin, a lonc, a gyöngyvirág, a rózsa, a szegfû, a nõszirom és az ylang-ylang, bázisjegyében pedig a szantálfa, a cédrus, a vetiver, az ámbra, a tömjén, a pézsma, a bõr, a tölgymoha és a pacsuli jellegzetességei gondoskodnak arról, hogy bár eltelnek évtizedek, és változnak a különbözõ ízlések az illatvilágban is, mégis: az Anaïs Anaïs egy állandóságot sugall, mely állandóság nem egy letûnt korszak pókháló-szõtte emléke, hanem eleven és vibráló, sõt az aktuális években mindig modernül fog hatni. Egy fehér liliomcsokor keretében átadott Anaïs Anaïs parfüm garantáltan meghatja még a legzordabb nõi szívet is (50 ml: 12 300 Ft). 1981-ben született meg egyetlen férfiparfümje, a Cacharel Pour l’Homme, mely oly tökéletesre sikeredett, hogy ez is ugrásszerûen az élvonalba tört. 1987-ben rukkoltak ki a keleties-fûszeres Loulouval, melyet a Tahitiról származó tiare-virág tett oly egzotikussá, hogy meghökkentõ módon hatott a hölgyekre: vagy nagyon szerették, vagy nagyon idegenkedtek tõle. 1994-ben az ibolyás-gyümölcsös Eden hódította meg célközönségét, ’95-ben pedig a Loulou Blue-t ünnepelték. 1996-ban az Eau d’Eden a zöld levelek és vadvirágok illatát árasztó komponenseivel egy érdekes hangulatú világba röpíthette a nõi lelkeket: az illat szinte összeszorítja a szívet és sóvárgást indít el. Vágyódást egy olyan kor felé, melyet csak a könyvekbõl ismerünk, melynek íze és illata mégis oly ismerõs és otthoni: az édenkertnek lehetett egy kicsit ilyen atmoszférája, melyet az Eau d’Eden egy villanásnyira felidéz bennünk a vízililiom, a jácint, a sarkantyúvirág, az õszibarack, a nektarin, a vadrózsa, a szegfû, a szantálfa és a fehér pézsma keverékének segítségével. Az 1998-ban megjelentetett Noa megint telitalálat volt, hiszen a külcsín és a belbecs szerencsés találkozásából született meg ez a nem közönséges illatköltemény.

Újdonsága, hogy a kesernyés kávécserjét elõször alkalmazták a parfümkészítésben, mely összekeveredve a virág és gyümölcs illatával – hasonlóan az Anaïs Anaïs-hez – szintén értékálló kompozíciót eredményezett. Üvegét természetesen Annegret Beier tervezte, mely egy futurisztikus, áttetszõ kristálygömb; doboza elefántcsontszínû, s leleményes módon úgy nyílik ki mint egy virág, mely éppen a szirmait bontogatja. Elsõ fújásra egy fiatalos, bohém íz fut végig az illaton, mely a fehér bazsarózsának és a koriandernek köszönhetõ. Pár perc múlva azonban mintha a kompozíció tengerének mélységébõl megmutatkozna az illat valódi arca, mely elegáns, kissé hûvös és elõkelõ. Ekkor vehetjük észre, hogy estélyekre, fogadásokra, fontos eseményekre is „hordható” az illat, sõt ilyen alkalmakra illik igazán. A pünkösdi rózsa, a pézsma, a cédrus, a moha, a fekete ribiszke levelek és a kávécserje együttese, karöltve a pézsma, a szantálfa és a fenyõtömjén alkotóelemeivel, finomságot és egy leheletnyi üdeséget ad ennek a ’98 óta töretlen népszerûségnek örvendõ illatkölteménynek (50 ml: 12 800 Ft).

2002-ben a Gloria-val, 2003-ban pedig a Noa Fleurrel bizonyította be újra a Cacharel, hogy kreátorai rendelkeznek egy olyan spiritusszal az illatösszeállítás területén, mely által a végsõ eredmény a maga nemében egyedülálló lesz, elkerülve a kaptafásodás legkisebb csíráját is. Mint a legjobb séfek, akik mindig olyat találnak fõzni, mely által csak ámul és bámul a kedves vendég, hogy ilyen ízek egyáltalán léteznek a földön, mert annyira finom és ízletes a fõztjük! E két újbóli nagyon eltalált kompozíció után jelent meg legújabb illatuk, az Amor Amor. Azonnali és fergeteges sikere az Anaïs Anaïs kezdeti szakaszára emlékeztet, amikor villámszerû gyorsasággal felkerült a fiatal hölgyek polcaira a parfüm. A névkettõzés, valamint a csomagolás egyszerûsége és bohémsága is idézi az Anaïs Anaïs-ét. E legfrissebb illat az igazi szerelmet, a megtalált boldogságot emeli fel. Amikor két ember összetalálkozik az élet forgatagában, hogy sorsuk és személyiségük végleg összefonódjon, hogy ezáltal ketten együtt, egy párt alkotva, sosem ismert, nagyszerû életérzések – késõbb felelõsségvállalások is – közepette egy valódi csodának részeseivé válhassanak, melyet szerelemnek definiálunk.

 Az Amor Amor nem a szimpla szerelmet ünnepli, hanem azt, ami az életben egyetlenegyszer adatik meg, ami az embert lenyûgözi és ámulattal tölti el, ami szárnyakat ad személyiségének, amely végigkísér egy életen át, aminek ha egyszer „megfogja a kezét” az ember, soha többé nem engedi el. Ez az igazi szerelem, a maga megismételhetetlen és megható voltában. A dobozán ékeskedõ rózsa is ezt hivatott szimbolizálni és szinte ösztönöz arra, hogy kedvesünknek ajándékozva egy Amor Amort még egy hatalmas vörösrózsacsokrot is mellékeljünk a meglepetés mellé.

 Összetevõiben a mandarin és a feketeribizli mellett megtalálható még a grapefruit, a vérnarancs, a jázmin, a gyöngyvirág, a szantálfa, a tonkabab, a fehér pézsma és a szürke ámbra (50 ml: 12 800 Ft).
(Forrás: Hetek, Tóth Zsuzsanna)

A felolvasó használata

A honlapon található francia nyelvű szövegeket a beépített program felolvassa, ha kijelölöd a szöveget az egérrel. Ha nem tudod hogyan kell, nézd meg ezt a videót: 

Bíró Ádám könyvei

Vive la langue française!

Oublie ton passé,
qu`il soit simple ou composé,
Participe à ton Présent
pour que ton Futur
soit Plus-que-Parfait !

Kövess minket!

Francia szótárak

Hirdetés

Pierre Waline blogja

 
 

Bíró Ádám blogja Párizsból

Actualité sportive vue de Budapest

Francia idegenlégió blog

 

Baranyi Beatrix, Recto et verso

Baranyi Beatrix, Recto et verso

 

 

 

Állásajánlatok

A címoldalról ajánljuk

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Franciatanárok

  • 1
  • 2
A kijelölt francia nyelvű szöveg felolvasásához kattints a hangszóróra! Francianyelv.hu felolvasó