Bienvenu sur www.francianyelv.hu   A kijelölt francia nyelvű szöveg felolvasásához kattints a hangszóróra! Bienvenu sur www.francianyelv.hu GSpeech

A C4-essel, a közelmúltban bemutatott C4 Picassóval, a márka új, hét- illetve öt-üléses fényterûjével valamint a hagyományosan népszerû Xsara Picassóval és Berlingóval a Citroën 6,73 százalékkal részesedett az alsó-középkategóriából 2007 elsõ tizenegy hónapjában, és a három francia márka közül a legjobb eredményt érte el, amellyel a negyedik helyen áll a szegmensben.

A kompakt egyterûek szegmensében a Xsara Picasso piacvezetõ, és a C4 Picassóval együtt 22,58 százalékos piaci részesedéssel bír. A Citroën a kompakt egyterûek piacán az egyedüli gyártó, amelynek három különbözõ egyéniségû és stílusú modell szerepel a kínálatában: a Xsara Picasso a hagyományos egyterû, amely tágasságot és variálhatóságot ígér rendkívül kedvezõ áron. A két új fényterû az öt illetve hétüléses C4 Picasso azokat a vevõket szólítja meg, akik fogékonyak az újra, és az egyterûek kényelme mellett a forma és a teljesítmény dinamizmusát is élvezni szeretnék. Az öt-, illetve hétüléses C4 Picasso eladások közel fele-fele arányban oszlanak meg (52-48%). Noha a személyautó piac évek óta gyengélkedik, a kompakt egyterûek eladásai nõttek, és míg 2003-ban az összértékesítések 3,2 százalékát tették ki, 2007 elsõ tizenegy hónapjában ez az arány már több mint 5%.

2007 elsõ tizenegy hónapjában a Citroën összesen 6042 személy- illetve haszongépjármûvet értékesített a szûkülõ hazai piacon, az elõzõ év azonos idõszakában eladott 7032 darabjával szemben. Az elmúlt tizenegy hónap alapján a Citroën piaci részesedése hazánkban 3,43 százalék.

2007 elsõ tizenegy hónapjában a legnépszerûbb Citroën modellnek továbbra is a Xsara Picasso bizonyult, amelybõl 1410 talált magyar gazdára. A Xsara Picasso és a Berlingo (1333 db.) piacvezetõ a saját alszegmensében, amelybõl 18,1 illetve 31,31 százalékkal részesedik.

A hazai Citroën eladások több mint 24 százalékát a haszongépjármûvek tették ki 2007 elsõ tizenegy hónapjában, és ezzel a márka piaci részesedése 7,15 százalék. Ha a pick-up modellektõl megtisztított piacot vesszük figyelembe, azaz a valós haszonjármûveket, 2007 elsõ tizenegy hónapjában a márka részesedése 8,79 százalék volt. Az új Jumpyval, amely elnyerte "ikertestvéreivel" az "Év kishaszonjármûve 2008" (Van of the Year 2008) címet, a Citroën 17,67 százalékkal növelte eladásait a K1 szegmensben 2007 elsõ tizenegy hónapjában az elõzõ év azonos idõszakához képest. A K2 szegmensben a Citroën Jumper több mint 14 %-kal növelte eladásait 2006 I-XI hó eladásaihoz képest, sõt piaci részesedését is sikerült 0,63 százalékponttal növelnie a szegmensben.

A Citroën bizakodó 2008. év tekintetében, hiszen az egyre népszerûbb C4 Picasso, valamint a márka elsõ összkerék-meghajtású szabadidõ autója, a C-Crosser mellett a 2008 elsõ negyedévében kereskedelmi forgalomba kerülõ C4 Pallas, illetve a második negyedévben érkezõ sportosan elegáns, új C5 bizonyára élénkíti a márka iránti érdeklõdést. A haszongépjármûvek piacán várhatóan a 2008 elsõ negyedévében bemutatkozó ügyes és ötletes kishaszonjármû, a Citroën Nemo is nagyban hozzájárul a Citroën hazai sikeréhez. 2008. továbbra sem ígérkezik könnyû évnek, de remélhetõleg enyhül a gazdasági megszorítások hatása az autópiacra, a középkategóriák szinten tarthatók, a felsõkategória és a 4x4 szegmens növekedni fog, míg a kisautók piacának további szûkülése prognosztizálható.

Következzenek: pronom relatif, pronom adverbials, pronom quantatif...
S ´ il est un homme politique qui défraie la chronique sur la scène...
A tömegturizmusból fakadó kellemetlenségek orvoslása érdekében...
Sikeres, felkészítés közép és emelt szintű érettségire, különböző...
Tutanhamon sírját 1922-ben fedezte fel Howard Carter és Lord...
A kijelölt francia nyelvű szöveg felolvasásához kattints a hangszóróra! Francianyelv.hu felolvasó