A Tesco a francia Carrefour áruházlánc eladásra kínált ázsiai érdekeltségeit szeretné megszerezni, és már be is adta ajánlatát, írta a napokban a Financial Times.
A francia vállalat komoly átalakításon megy keresztül, amelynek egyik fő célja a költségek csökkentése. Az idei évre tervezett 500 millió eurós megtakarításból 236 millió eurót már sikerült teljesíteni, ezzel azonban még nincs vége a nadrágszíj-meghúzásnak - 2012-ig összesen 4,5 milliárd euróval szeretnék a költségeket visszavágni.
A francia vállalat komoly átalakításon megy keresztül, amelynek egyik fő célja a költségek csökkentése. Az idei évre tervezett 500 millió eurós megtakarításból 236 millió eurót már sikerült teljesíteni, ezzel azonban még nincs vége a nadrágszíj-meghúzásnak - 2012-ig összesen 4,5 milliárd euróval szeretnék a költségeket visszavágni.
A Carrefour a világ második legnagyobb kereskedelmi lánca.
A kiadások csökkentésének köszönhetően a cég épphogy, de ismét visszatért a nyereséges zónába az első félévben: a nettó profit 82 millió eurót tett ki az egy évvel korábbi 58 milliós veszteség után, az árbevétel pedig hat százalékkal 44 milliárd euróra emelkedett.
A Deloitte felmérése szerint a Carrefour a világ második legnagyobb kereskedelmi lánca a forgalom alapján, a német Metro és a Tesco előtt.
Nem kellett a magyar piac
A francia vállalat a kilencvenes évek végén tervbe vette, hogy Magyarországon is megjelenik, végül azonban a piaci viszonyok feltérképezése után úgy döntött, nem létesít üzleteket hazánkban.
A társaság korábban közvetve, a Corában birtokolt 42 százalékos tulajdonrészén keresztül még képviseltette magát Magyarországon, 2001-ben azonban eladta részesedését a Deutsche Banknak 850 millió euróért.